Exedy Normal Series

W dzisiejszych artykule opiszemy jedną z linii sprzęgieł Exedy, a mianowicie Normal Series. Sprzęgła te są przeznaczone specjalnie dla ekstremalnych warunków jazdy, a więc do wyścigów czy rajdów. Jak każde sprzęgło Exedy, charakteryzują się one najwyższą jakością i niezawodnością.

Exedy Normal Series dzielą się na dwa rodzaje: Stage 1 i Stage 2. Exedy Stage 1 to nic innego a sprzęgło sportowe, posiadające tarczę ze specjalnego, organicznego materiału frykcyjnego, odpornego na uślizgi i uszkodzenia. To, co jest znamienne, to komfort jak przy sprzęgle fabrycznym i jednoczesną wytrzymałość nawet przy „podkręconych silnikach” dzięki wzmocnionemu dociskowi. Kolejnym, ważnym elementem takiego zestawu są sprężyny tłumiące, które odpowiadają za neutralizację wstrząsów układu napędowego. Tarcza sprzęgła z kolei została wyprodukowana przy pomocy najnowocześniejszych, bezazbestowych materiałów, które znane są z wysokiej odporności na ciepło i świetnymi właściwościami potrzebnymi do przenoszenia wysokich momentów obrotowych. Reasumując, Exedy Stage 1 to idealne sprzęgło do sportowego samochodu jeżdżącego z szybką zmianą przełożeń.

Drugim rodzajem sprzęgieł typu Normal Series są Exedy Stage 2. Są to sprzęgła cerametaliczne, które opracowane zostały w celu znoszenia przeciążeń, które występują przy modyfikowanych silnikach. Ceramiczny materiał frykcyjny, opracowany przez firmę Exedy, bez trudu radzi sobie z uślizgiem większym, niż seryjnie produkowane sprzęgła. Exedy Stage 2 wyposażone są w sprężyny tłumiące, dzięki czemu chroniona jest skrzynia biegów i reszta elementów układu napędowego. Sprzęgła te dzielą się na S-Type (z grubszymi tarczami cerametalicznymi) i R-Type (z cieńszymi tarczami cerametalicznymi).

Sprzęgła Exedy z tarczami S-Type odznaczają się bardzo dobrymi parametrami w kontekście rozpraszania i odprowadzania ciepła, przez co są wytrzymałe i trwałe. Warto zaznaczyć, że sprzęgła S-Type przeznaczone są do samochodów „cywilnych” jak i wyścigowych. Ich zalety docenili też konstruktorzy pojazdów rajdowych, gdzie najważniejszymi aspektami jest zdolność do przenoszenia wysokich momentów obrotowych i odporność na ciepło.

Z kolei tarcze typu R-Type skonstruowane są ze specjalnych metali i dzięki cieńszej budowie znacznie obniżają masę sprzęgła. To wszystko powoduje, że przełożenia są błyskawiczne, przez co docenią je kierowcy biorący udział w wyścigach samochodowych.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Dodaj komentarz

Powered by WordPress