Jak poradzić sobie z zapowietrzonym układem sprzęgłowym?

Problemy ze sprzęgłem takie jak jego rozłączanie czy brak powrotu pedału po jego wciśnięciu mogą świadczyć o tym że nasze sprzęgło uległo zapowietrzeniu.

 

Do odpowietrzenia układu sprzęgła potrzebny nam będzie płyn hamulcowy, który stosowany jest również do układu sprzęgła. Jest to płyn bardzo szkodliwy i żrący dlatego też trzeba bardzo uważać podczas pracy z nim. Płyn taki w momencie rozlania go na maskę potrafi bardzo zniszczyć powłokę lakieru. W celu odpowietrzenia sprzęgła będziemy musieli podnieść samochód na lewarku, by dostać się do zaworów odpowietrzających. Znajdują się one pod osłoną silnika. Należy ją odkręcić, a następnie zdjąć osłonę przeciwpyłową. Zawór odpowietrzający znajduje się na siłowniku sterującym i na zacisku hamulcowym przedniego koła.

Gdy już uporaliśmy się ze znalezieniem zaworu odpowietrzającego, następnie dolewamy płyn hamulcowy do poziomu MAX oraz podpinamy gumowy wężyk do zaworu odpowietrzającego na zacisku hamulca. Do dalszej czynności będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Musimy ją poprosić o wciskanie pedału hamulca, w celu napełnienia wężyka płynem. W momencie wciśnięcia pedału hamulca, odkręcamy zawór odpowietrzający i prosimy pomocnika o puszczenie pedału. Powtarzamy tą czynność aż do całkowitego napełnienia wężyka. Następnie, drugą końcówkę przewodu wsuwamy na zawór odpowietrzający na siłowniku sprzęgła i odkręcamy obydwa zawory odpowietrzające. Kolejny raz wciskamy hamulec i zamykamy zawór odpowietrzający na zacisku. Powtarzamy to wszystko aż do momentu, gdy w zbiorniku płynu hamulcowego przestaną pokazywać się pęcherzyki powietrza. Gdy zakończymy tą czynność, dolewamy płynu hamulcowego do poziomy MAX i sprawdzamy czy wszystkie pedały działają prawidłowo. Jeśli tak do opuszczamy samochód i w drogę!
!

You can leave a response, or trackback from your own site.

Dodaj komentarz

Powered by WordPress