Koło dwumasowe- usterki

Koła dwumasowe montowane są teraz w większości samochodów. Jak się okazuje, to część bardzo podatna na awarie, które bywają bardzo kosztowne. Często jednak są temu winni sami kierowcy.

koło dwumasoweDo czego służy koło dwumasowe

Najpierw wyjaśnijmy, w jaki sposób działa koło dwumasowe. Odpowiedzialne jest oczywiście za to, co tradycyjne koło zamachowe. Jednak oprócz tego jego zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych w układzie napędowym podczas pracy silnika. Kiedyś za to odpowiadał tłumik drgań skrętnych. Jednak minimalizacja masy po stronie skrzyni spowodowała, że to zadanie spadło na koło dwumasowe. Część ta składa się z dwóch mas, które mogą przemieszczać się względem siebie nawet o 80 stopni.

Jakie awarie?

Do awarii koła dwumasowego dochodzi bardzo często. Mogą one zdarzyć się nawet po przejechaniu zaledwie kilkudziesięciu tys. kilometrów. Awarie często zdarzają się z winy kierowców. Dlatego, gdy zdarza się ona w czasie trwania gwarancji, jest ona nieraz odrzucana. Warto jednak dochodzić swoich praw, gdy mamy ku temu podstawy.

Jak unikać usterek?

Istnieje kilka porad, jak uniknąć awarii koła dwumasowego. Przede wszystkim należy reagować na objawy niesprawnej części, a te szybko wykryte pozwolą uniknąć większych wydatków. Niepokoić powinny wszelkie hałasy, drgania pochodzące z koła dwumasowego oraz problemy ze zmianą biegów. Należy unikać również zbyt mocnego obciążenia na układ napędowy, np.. poprzez gwałtowne ruszanie samochodem. Przy samej zmianie tej części powinno wystrzegać się tanich zamienników, których liczba na rynku części jest spora.

Autor: Janusz Nowaczyk

You can leave a response, or trackback from your own site.

Dodaj komentarz

Powered by WordPress